Own A Blog Like This
For Questions, Inquiries, Click Here
Page | Group - Follow us - Call us - Hire Us - EMAIL US!
HOME | SPORTS NEWS | MOVIES | POLITICS | PROMOTE

Jeezy – Modern Day (Audio, Lyrics)

0
(0)

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Jeezy is back with “Modern Day”. Listen, stream, buy, mp3 download and read the lyrics to the song produced by Don Cannon.

Jeezy Modern Day
Jeezy Modern Day

Corporate Thugz Entertainment was an appropriate name as any for Young Jeezy. From defining the trap to the world to now, owning half of Atlanta (or so he says), Jeezy’s risen from the mud, putting his skills as a hustler to use within the corporate structure. And the past few weeks have shown for it. Numerous ventures including a podcast, talk show, and a cushy executive spot at Def Jam have been included in the rollout to Recession 2 which arrived hours after the Atlanta rapper’s intense face-off against Gucci Mane in the Verzuz ring.

Throughout the night, Jeezy stuck to his guns by predominantly dropping his classic records from the mid-aughts. Recession 2, the sequel to the 2008 album, showcased much of his growth but with Don Cannon’s production, there are moments where we hear Jeezy back in the mud. “Modern Day” is an example showcasing this. Jeezy is back in the dirt with this one with social commentary on systemic racism, observing how it’s evolved, rather than ever attempted at being dismantled.

Jeezy – Modern Day (prod. Don Cannon)

Lyrics

[Intro]Woo, yeah
Cannon
Being black nigga, it’s like a modern-day crime
M-m-m-modern day crime

[Verse 1]They say I fell off, I bounce back, I got it in me
Hustle fully automatic, dawg, don’t do no semi (Yah)
Seven-day grind theory, dawg, Hustleveli (‘Veli)
That’s why I got that thug motivation ‘cross my belly (Yeah)
You confusin’ me with them dawg? Must be a mix-up
Lots to celebrate, yeah, pour me up a big cup (Yeah)
Nigga I ain’t dead, I ain’t in the penitentiary
All the shit I did, yeah, I could’ve did a century (Talk that shit, nigga)
Nigga I was plottin’ on missing elementary
Third period holdin’ my vision, pockets empty (Damn)
Please don’t tell me I can’t do it, that will tempt me (Tempt me)
What you know about adversity? I tell ’em plenty (Let’s go)

[Chorus]All these chains on, feel like a modern-day slave (Slave)
Ten-year sentence, that’s a modern-day grave (What’s up?)
Real estate nigga, that’s a modern-day flex
Seven-figure nigga, that’s a modern-day check (Let’s go)
Self-made nigga, that’s a modern-day grind (Haha)
Being black nigga, that’s a modern-day crime (Yeah)
If he got a badge, that’s a modern-day opp (Opp)
Motivation ‘cross my belly, like a modern-day ‘Pac (Let’s go)

[Verse 2]A soldier dies one time, coward dies a million
Came back reincarnated, what a feelin’ (Damn)
Forever I’m immortal, nah, you can’t kill my spirit (Nah)
Why they always hatin’ on your name? ‘Cause they fear it (Believe that shit, nigga)
Give them all of me, like John, I’m a legend (Legend)
Word to Bush, drug war nigga, I’m a veteran (Haha)
Post-traumatic stress, for the pain I need some morphine
Cash rules everything around me, need some more cream
If I die tonight, wonder if heaven got a ghetto (Ghetto)
Me and my girlfriend on brown liquor, gettin’ mellow (Boo)
Sippin’ brown, blowin’ green, yeah that’s thug passion (Yeah)
Y’all thought that I was done-done? That’s all a thug askin’

[Chorus]All these chains on, feel like a modern-day slave (Slave)
Ten-year sentence, that’s a modern-day grave (What’s up?)
Real estate nigga, that’s a modern-day flex
Seven figure nigga, that’s a modern-day check (Let’s go)
Self-made nigga, that’s a modern-day grind (Haha)
Being black nigga, that’s a modern-day crime (Yeah)
If he got a badge, that’s a modern-day opp (Opp)
Motivation ‘cross my belly, like a modern-day ‘Pac (Let’s go)

[Outro]All these chains on, feel like a modern-day slave
Like, like a modern-day slave
Being black nigga, it’s like a modern-day crime
M-m-modern-day crime
Self-made nigga, that’s a modern-day grind
M-m-modern-day grind
Being black nigga, it’s like a modern-day crime
I’m like modern day ‘Pac

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

Leave a Comment